Kao i u prošlosti, Križevci su i danas izvor izvrsnih svirača tambura, ali i nadahnuća raznim glazbenicima. Stopedesetogodišnja tradicija tamburaških orkestara koji izvode umjetničku tamburašku glazbu u Križevcima iznjedrila je mnoge naraštaje odličnih glazbenika, pedagoga i skladatelja koji su izvođačku razinu podigli do majstorstva. Taj dugogodišnji napredak i izvrsnost prepoznali su mnogi skladatelji, koji pišu djela posvećena Križevcima i križevačkim orkestrima. Osnutkom Gradskoga tamburaškog orkestra Križevci, rodila se ideja o oživljavanju tih djela, ali i stvaranju novih, suvremenih djela koja pomiču granice umjetničke tamburaške glazbe. Projekt, osim što je oživio i zauvijek zabilježio skladbe Križevačka suita i Impresija II – Kalnik Adalberta Markovića te Cure i dečki križevečki Bože Potočnika, potaknuo je stvaranje novih djela suvremenoga glazbenog izričaja. Tako su u umjetničkoj tamburaškoj glazbi prvi put skladane glazbene forme simfonijske pjesme i kantate uz naraciju, koje uključuju zbor, soliste te proširenje orkestra udaraljkaškom sekcijom. Prvo takvo djelo je simfonijska pjesma za tamburaški orkestar, udaraljke i naratora Krvavi križevački sabor skladatelja Davora Bobića, praizvedena, uz djela Adalberta Markovića i Bože Potočnika, na koncertu Križevci kroz zvuke tambure 7. rujna 2021. godine. Taj je koncert potaknuo ideju o diskografskom izdanju Križevci kroz zvuke tambure, koja je ohrabrila mladoga skladatelja Juricu Hrenića na skladanje djela Križevački štatuti, kantate za tamburaški orkestar, udaraljke, zbor, tenora i naratora, nadahnutoga križevačkim regulama dobrog ponašanja u društvu. Snimanje albuma odvijalo se u tri navrata, od 2021. do 2023., a važnost projekta prepoznali su Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i Grad Križevci, koji su ujedno i njegovi pokrovitelji. Najveći poticaj projektu dao je entuzijazam članova Gradskoga tamburaškog orkestra Križevci koji, iako su većinom profesionalni glazbenici, u Orkestru utjelovljuju najuzvišenije značenje riječi amateur – zaljubljenik.